tiistai 6. heinäkuuta 2010

Shoppailua ja kahvittelua

Eilen iltapäivällä mun oli taas pakko lähteä pois himasta kuumimmaksi ajaksi. Ymmärrän nyt täysin siestan merkityksen. Jos olisin kuumimmat tunnit kotona en jaksaisi tehdä silloin muuta kuin nukkua. Päädyin tietysti taas Stockan Robertsin terassille kirjan (Siilin eleganssi) ja magnumlatten kanssa. Kirjoitin terassilla myös pari korttia ja katselin ohikulkijoita. Käväisin parissa liikkeessä tarkastelemassa alennysmyyntien tarjontaa ja Aleksin Henkalta & Maukalta ostin ihanan valkoisen puuvillapaidan. Olen etsinyt sellaista paitaa jo pitkään ja viimein löysin sellaisen. Paidan lähtöhinta oli ollut 49,95 ja nyt niitä myytiin kympillä, en edes sovittanut paitaa vaan ostin sen samantien :) Me happy :D

Kiertelin vielä jonkin aikaa keskustassa ja yritin löytää MarLille lisää runollisia kaivonkansia, mutta huonolla menestyksellä. Kolmea puuttuvaa kantta ei löydy mistään, ne on varmaan siirretty turvaan katutöiden ajaksi, sillä kaikissa kolmessa paikassa on kadut revitty auki. No, sain sentään haasteesta kuvattua 5/8 kantta :)

Käväisin myös kuvaamassa Engelin kierroksen kunniaksi itse C.L. Engelin kuvan Yliopistonkadulla. Yritin ottaa siitä kuvan jo iltakävelymme aikana, mutta silloin oli liian hämärää.



Palasin hetkeksi himaan ja pian lähdimme taas liikenteeseen. Ajoimme Ikken ja Ikken systerin kanssa Skattalle kahville siihen ihanaan Robertsin rantakahvilaan, jonka löysin ekalla kävelylläni. Istuskelimme siellä jutustelemassa ja kahvittelemassa tunnin verran. Maisemat olivat yhtä upeat kuin viimeksikin :)

Ilta meni lepäillessä ja blogia päivittäessäni...


Tänään olin taas kävelemässä. Valitsin reitin, jonka varrella olevista kohteista olin jo kuvannut useampia moneen kertaan ja kaikista suunnista. Ajattelin toiveikkaasti, että voisin tällä kertaa ottaa ehkä vähemmän kuvia. Hah, eihän se multa tietenkään onnistunut - lopputulos oli 2,5 kilsan matkalta 164 kuvaa!?!!! Nyt olen sitten puoli iltaa ladannut kuvia ja homma on vieläkin kesken - läppärissäni ei ole kovin nopea yhteys...


Muistin klo.21, että mulla on vielä käyttämättä kaksi leffojen vuokrauslahjakorttia ja huomenna olisi viimeinen päivä käyttää ne. Ikke on huomenna överissä, joten ehdin hyvin katsoa leffoja päivällä. Käväisimme hakemassa mulle pari ihanaa romanttista hömppäleffaa asematunnelin Makuunista ja samalla piti ostaa apteekista Panadolia. Nyt on selvästi ukkosta ilmassa ja mulla on armoton päänsärky. Yritän nyt katsella leffaa makkarissa, olkkarin telkkarista tulee jalkapalloa...


Huomiseksi on luvattu ukkosmyrskyä - mulla on siis silloin aikaa päivittää tänne kävelyreittiäni kun ei tarvitse lähteä minnekään, paitsi palauttamaan leffoja...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti