tiistai 20. heinäkuuta 2010

LeffaStara

Tänään olin pirteänä (just joo) jo ennen klo.8 Helsinginkadulla ja nautiskelin aamusiideriä terassilla. Olin avustajana Pussikaljaelokuvan kuvauksissa. Se oli harvinaisen helppo keikka. Istuin puolisen tuntia terassilla ja siemailin (alkoholitonta) siideriä. Aurinko paistoi jo siihen aikaan tosi kuumasti. Näyttelijät ja kuvausryhmä olivat kadun toisella puolella, joten mua tuskin näkyy leffassa, mutta sainpahan kuitenkin kuvauspalkkioksi 2 leffalippua. Ne liput tulivat paljon helpommalla kuin edellisestä leffasta - silloin istuin 7 tuntia kirkossa Harjunpää ja Pahan Pappi- leffan kuvauksissa. Kesä on kiireistä aikaa leffa- alalla ja niinpä mullakin on luultavasti jopa kahdet kuvaukset ensi viikolla. Jaan nimmareita ensi- iltojen yhteydessä ;)

Päivän, tai siis koko viikon, duunit oli tehty aamulla klo.8.33. Ajelin ratikalla keskustaan aamulattelle Stockan Robertsille ja koin senkin ihmeen, että hetken ajan olin terassilla ihan yksin. Katselin kiireisiä ihmisiä matkalla duuneihinsa, tai kuka nyt minnekin oli matkalla, ja nautiskelin leppoisasta tuulesta, lattesta ja kiireettömyydestä...

Aamulatte on muuten halvempi kuin tavallisesti. Se maksaa klo.11 asti "vain" 2,90 + makusiirappi 0,50 eli säästin 1,10 € :) En muista olenko jo aiemmin maininnut, mutta Stockan Robert's on paras Robert's paitsi loistavan sijaintinsa myös uskomattoman mukavan henkilökuntansa takia. Siellä tuntuvat jo kesäapulaisetkin tietävän mun vakiokahviannokseni ja tuttujen tyttöjen (ja pojan) kanssa voi aina vaihtaa pari sanaa kuulumisia. Tänään mun oli ihan pakko kertoa lempparilleni Essille leffasuorituksestani :D

Latten jälkeen päätin lähteä kiertämään yhden reitin loppuun. Aurinko paistoi, mutta ei vielä tukahduttavan kuumasti. Ihana tuuli viilensi paikoitellen ja sotki kampaukseni ;) Kiersin reitin ja otin vain 88 kuvaa. Ajelin ratikalla takaisin Alppilaan ja olin kotona jo klo.12. Sitä ehtisi näköjään tehdä vaikka mitä jos heräisi aina noin aikaisin. Tosin kotiin päästyäni otin 3,5 tunnin tirsat...

3 kommenttia:

  1. Mä en olekaan ollut tänä kesänä yksissäkään kuvauksissa, viime kesänä olin kolmissa. Ja näyn jopa yhdessä leffassa....

    VastaaPoista
  2. Missä leffassa sä näyt? Oliko se Jos rakastat- musikaali? Mun on ollut tarkoitus vuokrata se, mutta aina se on jäänyt... Kuvauksissa on kivaa :)

    VastaaPoista
  3. Just se (suht lopussa istun kahvilassa siellä taustalla). :) Menisinkin uudestaan kuvauksiin, muttei ole sopivia tilaisuuksia sattunut.

    VastaaPoista