torstai 1. heinäkuuta 2010

Ostin kirjan!




Treffasin Lapparin ja Kheryan klo.12.35 "toimistollani" eli kesäisessä kantapaikassani Stockan Robertsin terassilla. Jos Ben Z:n toimisto on kesäisin ollut Café Strindbergillä niin mulla on Kolmen Sepän patsaan vieressä. Viileämmällä tai sateisella säällä toimistoni on Postitalon Wäinölässä :) Hain rasvattoman magnumlatten banaanisiirapilla ja yllätyin kun suosikkikahvini hinta oli pudonnut peräti 0,20 €. Latten kanssa sai ottaa mukaan maistiaiset Lantkakor- kekseistä. Kherya muistutti ilmeisesti kaupunkiopasta, sillä hän sai jopa kahteen kertaan neuvoa englantia puhuville turisteille reittiä torille. Kahvittelun aikana Lappari ja Kherya auttoivat mua tuhoamaan muistikirjaani; tarvitsen varmaan suurennuslasia tekstien lukemiseen. Terassille tuli myös aivan mielettömän kaunis bengalikisu omistajansa kanssa. Kisulla oli kauniit vihreät silmät, sirot kasvonpiirteet ja todella upea tiikerikuviointi. Se oli selvästi urbaani citykisu, eikä se välittänyt ohikulkevista ratikoista ja ihmisistä mitään. Paikalle saapui myös Kari Peitsamo, mutta hillitsin itseni ja annoin taiteilijan nauttia rauhassa vesipullollisensa ilman että tyrkkäsin Manua hänen käteensä. Kisusta olisin voinut ottaa kuvan, mutta se lähti pois omistajansa kanssa ennen kuin tajusin kaivaa kamerani esiin.

Kolmen Sepän patsaan luona jaettiin ilmaisia näytepusseja karkeista ja periaatteeni on että kaikki ilmainen otetaan aina vastaan, joten nyt sain namia.

Kävimme Suomalaisessa Kirjakaupassa ja tsekkasin kirjan hinnan, 28,70€, en ostanut sitä sieltä. Lappari löysi kynien testauspaikan ja taiteili paperille hetkessä kauniin hevosen. Mä ostin toisen muistikirjan, tällä kertaa mustan, sillä pinkkejä ei enää ollut. Hinta oli sama kuin eilenkin, 2€. Käytävällä bongasin hyvin väsyneen oloisen Erkki Tuomiojan...

Seuraavaksi suuntasimme Akateemiseen Kirjakauppaan. Taiteilija- Lappari katseli piirrustustarvikkeita ja mä sorruin ostamaan kaksi postikorttia, vaikka niitä en tosiaankaan tarvitsisi lisää. Kirjan hinta oli huikeat 29,75€, en ostanut sitä.

Olin jo monta kertaa käynyt hiplaamassa kahta kaulakorua Glitterissä ja eilen huomasin niiden olevan -50% alennuksessa. Eilen mulla ei ollut varaa niihin, mutta tänään en ollut köyhä enkä kipeä - en aamulla maksanut kotona odottavasta laskupinosta ainuttakaan, joten tililläni oli vielä rahaa :) Ostin molemmat kaulakorut, mutta maksettuani ne mun piti palata takaisin liikkeeseen koska en ollut saanut toisesta korusta alennusta. Sain alennuksen ja tyytyväisenä astelin pois kaupasta; mulla on kotona kumpaankin kaulakoruun sopivat korvikset, joten saan kaksi kivaa korusettiä. Olen kuin harakka - kaikki kiiltävä kiinnostaa...

Olin jo päättänyt ostaa kirjan Sokokselta, sieltä saisin sentään bonarit, vaikka kirja maksaisikin hunajaa. Sydän verta vuotaen kaivoin lompakostani esiin MasterCardini ja hetkessä musta tuli "Sunnuntaikävelyllä Helsingissä"-kirjan onnellinen omistaja - vihdoinkin, olinhan odottanut tätä hetkeä jo eilisestä asti :)

Siirryimme tyttöjen kanssa Postitalon Wäinölään ja Hantsu odotteli meitä siellä. Lappari ja Kherya tankkasivaat sapuskaa, mä otin jäälatten vaniljasiirapilla, 4 euroa. Lappari innostui piirtämään mulle tosi kauniin pinkin yksisarvisen - kiitos Laura, sain sen ehjänä kotiin! Wäinölässä kaivoin kirjan kassistani esille ja selailin sitä. Reitit vaikuttivat ensikatsomalla mielenkiintoisilta ja lisäpisteitä kirjalle tuli reittien pituuksista (2-7 km) sekä kirjan loppuosassa olevista reittikartoista; mun ei tarvitse ostaa Stadin karttaa, taas säästyi rahaa...

Pauli Jokinen kirjoittaa johdannossa: "Reitit ovat pituudeltaan sopivan lyhyitä, joten niistä selviää 1-3 tunnissa." Hah, kunhan mä pääsen reitille kamerani kanssa niin mulla menee kuvatessa ja lyllertäessä varmaan lyhimpäänkin reittin kolme tuntia :)

Avokkini tuli Wäinölään ja tytöt jatkoivat matkaansa Eläinmuseoon, me suuntasimme Bulevardille. Oli kivan erilainen miittipäivä, yhtään miittikorttia ei edes kirjoitettu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti