perjantai 29. heinäkuuta 2011

Lomailun jatkoa

Sunnuntai-ilta ja maanantai menivät Kihvelistä toipumiseen, lepäilyyn ja lukemiseen. Maanantaina illalla ajelimme Lievestuorejärven rantaan ja ihailimme hetken kaunista auringonlaskua. Kävin uimassa ja heitin samalla pois pari vuotta vanhan talviturkin :)

Mulla on kymmeniä kuvia auringonlaskusta samasta paikasta, mutta kaikki kuvat näyttävät kuitenkin aina erilaisilta, samoin kuin auringonlaskutkin...

Tiistaina käväisimme kahvilla mutsin serkun ja hänen vaimonsa luona Hankasalmella. Meidät on kutsuttu sinne jo monena kesänä, mutta vasta nyt oli kunnolla aikaa vierailulla. Saimme houkuteltua mutsinkin mukaamme :) Mukavan kahvittelutuokion jälkeen lähdimme ajelemaan taas Hankasalmen asemalle ja kävimme Kihvelikirppiksellä. Ikkeltä olivat lomalukemiset jo loppuneet ja etsimme siis halpoja kirjoja. Meillä kävi tuuri ja löysimme kuusi mielenkiintoista dekkaria, jotka eivät olleet hinnalla pilattuja - 6 kirjaa, yhteensä 2 euroa :)

Keskiviikkona 20.7. mulla oli sovittuna iltapäiväkahvitärskyt Jyväskylässä. Kävin ensin Annen korttitaivaassa eli Harjun Paperissa ja mukaani tarttui taas kerran kunnon nippu kortteja. On se vaan hyvä, ettei Annen kauppa ole yhtään lähempänä - mulla menisi helposti omaisuus kaikkiin niihin kortti-ihanuuksiin ja riittää hyvin kun käyn siellä pari kertaa vuodessa...

Forumin läpi kulkiessani törmäsin söpöön ja valtavan suureen pupuun :)

Tapasin Heidin (dollart) ja Elinan (Kiraffi) kahvila Wilhelmiinan terassilla - se taitaa olla jo vakiopaikkani Jyväskylässä :)  Otin tällä kertaa omaenakanelipullan ja jäälatten, namskis!

Jutustelimme kaffittelun lomassa ja kirjoitimme pari korttiakin. Sain Heidiltä ihanan ankkamukin tuliaisena Hollannista - Manu tykästyi myös heti mukiin :)

Elina huomasi tarran tarttuneen takapuoleensa kahvilasta lähdettyämme ja saimme päivän parhaat naurut - Elinan pakarat ovat 2 kpl:n setissä :D

Oli tosi mukava tavata taas crossarikavereita :) Kävelimme Ikken kanssa autolle ja napsin matkalla kuvia kaikesta kiinnostavasta kuten pallotaiteesta ja hienosta lampusta.

Olen syntynyt vuonna 1968 ja mun on ihan pakko kuvata 68 kaikkialla, jossa vaan näen sen numeron - vaikkapa hieman mielikuvitusta käyttäen :)

Jyväskylä valmistautui jo ralliviikonloppuun...

Mutsi oli tehnyt pannukakkua ja nautiskelimme sitä illalla ruuan jälkeen :)

Jep, lomailumme Keski-Suomessa oli pelkkää herkuttelua ja lepäilyä :)

Torstaina satoi koko aamupäivän ja heti sateen lakattua ryntäsin ulos kamerani kanssa. Vesipisarat kasvien päällä ovat jotenkin mielettömän kuvauksellisia ja ne ovat aina kiehtoneet mua...

Näin myös perhosen :)

Iltapäivällä ajelimme Jyskän Varastomyymälään - ja jäimme sinne rankan sadekuuron vangeiksi. Käytin tilaisuuden hyväkseni ja otin kahvin Karoliinan Kahvimyllyn myymälästä sekä kirjoittelin muutaman kortin. Kahvilassa oli upeat pinkit ja oranssit kalusteet :)

Viimein sade hellitti hieman ja pääsimme autolle. Matkalla sade alkoi taas ja jouduimme matelemaan letkassa kun vettä tuli niin rankasti, ettei kunnolla nähnyt eteensä...

Mutsin luona sain otettua pihalla lähes täydellisen omenakuvan :)

Lateakin vaivasi hieman lomaväsymys :)

Illalla ilman kosteus muuttui usvaksi ja sain taas kuvattavaa. Kävimme Savion rannassa ja sain uida Savion tanssilavalta kantautuvan musiikin tahdittamana komeissa maisemissa.