lauantai 30. lokakuuta 2010

Miitti, leffakuvaus, kuokkavierailu, yms.

Tässä vähän päivitystä viime viikon tapahtumista...

Sunnuntaina 24.10. olin poikkeuksellisen aikaisin hereillä ja valmistauduin miittiin. Olin niin ajoissa, että päätin ennen miittiä kävistä pitkästä aikaa Valtterin kirppiksellä. Yritin löytää kirppikseltä More to Love:n Mimmin pöydän, mutta en osunut oikeaan paikkaan ja valitettavasti en päässyt hipelöimään Mimmin myynnissä olevia koruja. No, löysin kuitenkin kaikkea muuta kivaa ja halvalla :)

Tunnin kirppiskierroksen jälkeen ajelin ratikalla Kamppiin ja haaveilin jo matkalla Kampin Robertsin aamupuurosta - mulla oli jo siinä vaiheessa hurja nälkä. Meillä oli aamiaismiitti ja paikalle tulivat Monna, Homine ja Hessu666. Aamiainen oli runsas ja herkullinen :) Robertsilla saa aamiaisen yhteydessä erikoiskahvit kahdella eurolla ja tuli siinä rupattelun ohella lipitettyä pari lattea tripla- espressoilla :D Kirjoittelimme pari korttia, jutustelimme ja herkuttelimme. Mukavan leppoisa sunnuntain aloitus :) Löysin kirppikseltä Hessulle Hessu- pehmon ja mulla kävi hyvä tuuri, sillä Hessulla ei vielä ollut pinkkiliivistä kaimaansa :)


Sain Hessulta ihania ankkalahjoja ja tässä on osa niistä Manun kanssa.


Otin vielä koko porukasta lelumatkailijoideni kanssa yhteiskuvan. Naapuripöydän pikkuneiti kävi pariin kertaan kurkkimassa pöydällemme, ilmeisesti meillä oli kiinnostavia leluja :D


Oli kiva miitti :) Kiitos kaikille osallistujille! Miitin jälkeen harjoittelin Monnan kanssa metrolla matkustamista. Jostain syystä en tykkää matkustaa metrolla ja edellisestä metromatkastani taisi olla vuosia aikaa. Tiesin että joutuisin matkustamaan maanantaina metrolla, joten harjoittelu oli tarpeen. Onneksi mulla oli tuttu ja turvallinen opas mukanani :) Matka Kampista Hakikseen sujui mukavasti ja hurjan nopeasti. Hakiksen metroasemalla valitsin kuitenkin väärän suunnan kun yritin päästä linjoille. Liukuportaat ja tavalliset portaat olivat remontissa, joten ainoa keinoni päästä pois metrolaiturilta oli turvautua hissiin. Mua hieman hirvitti astua hissiin yksinäni ja kaikki mahdolliset kauhutarinat hissiin jääneistä ihmisistä tulvahtivat mieleeni. Onneksi hissimatkanikin sujui hyvin, vaikka se tuntuikin kestävän ikuisuuden :)

Kotimatkalla otin pari kuvaa sateen kastelemista lehdistä. En voi vastustaa pisaroita :)




Tässä on kirppislöytöjäni. Kaunis lumiukkomuki eurolla, sopivan kokoinen lattemukiksi :)


Kirjavaras, kirja, jonka ostamista olen suunnitellut pitkään. Nyt sain pokkarin eurolla :)


Uusi söpö lumiukko kokoelmaani ja se maksoi vain 0,50 euroa :) Olenkos muuten laittanut tänne kuvaa lumiukkokokoelmastani? Täytyykin tarkistaa...


Sunnuntaina kävimme vielä illalla hakemassa talvirenkaat Ikken systerin luota. Naapurin kisua kiinnosti kovasti touhumme ja sain napattua siitä kuvan. Kaunis ja tosi iso kisu :)


Kuvasin myös lelumatkailijoitani niiden blogeja varten syksyisissä maisemissa.


Myöhään sunnuntai- iltana valitsin vaatteita ja asusteita maanantain kuvauksia varten. Mun pitäisi hommata itselleni sopiva kuvausmatkakassi, jossa kaikille kamoille olisi omat paikat ja joka olisi tarpeeksi iso...

Maanantaina 25.10. herätyskelloni huusi taas kohtuuttoman aikaisin eli klo.05.00. Aamupalan ja suihkun jälkeen heitin kledjut niskaan, otin kassin mukaani ja matkasin 58- bussilla Itäkeskukseen. Itiksessä vaihdoin metroon - olin siellä ennen seitsemää, siis aamulla, uskomatonta, mutta totta :)






Ajelin metrolla Mellunmäkeen, vaunuissa ei ollut pahemmin ruuhkaa :)



Mun piti olla kuvauspaikalla klo.7.30, mutta olin siellä jo pari minuuttia yli 7. Ilmoittauduin paikalla ja nappasin kupin kahvia. Catering oli tällä kuvauspaikalla ehdottomasti paras mihin olen avustajan hommissa törmännyt. Harmi vaan että olin syönyt kunnon aamupalan jo kotona, joten keitetyt munat, sienisalaatti, leikkeleet ja lihapullat jäivät multa aamulla väliin. Olin avustajan hommissa Varasto- leffan ravintolakohtauksessa. Paikalla oli melko paljon porukkaa, joten tuli taas tutustuttua uusiin mukaviin ihmisiin. Mua ei tarvittu kuvausten loppuvaiheessa viimeisessä kuvauksessa, joten nautiskelin kupin kahvia ja voileivän sienisallatilla ja leikkeleillä, namskis! Etukäteen oli arvioitu, että kuvaukset kestöisivät ainakin klo.11.45 asti, mutta me kaikki olimme niin hyviä, että pääsimme lähtemään paikalta jo klo.10.15 :D Oli kiva keikka ja palkkioksi sain kaksi leffalippua.

Kuvausten jälkeen kiiruhdin keskustaan ja yritin vimmatusti ehtiä erääseen tilaisuuteen, joka alkoi klo.11. Olin paikalla kahta minuuttia ennen tilaisuuden alkua ja kylmän rauhallisesti painelin paikalle kuokkavieraana. Hyi mua, en ole ennen ollut missään kuokkimassa, mutta nyt panokset olivat niin suuret, että mun oli ihan pakko yrittää - Lauri Tähkä oli tilaisuudessa esiintyjänä ja mitäpä en tekisi nähdäkseni Laurin keikan :D Pääsin livahtamaaan saliin ja nautiskelin Laurin 45 minuuttisesta keikasta täysillä - ihana mies ja biisit toimivat jopa ilman bändiä :) Keikan jälkeen etsin aulassa vessaa ja valmistelin paikalta pakenemista. Vahingossa tulin siinä seisoneeksi vastaanottokomitean vieressä ja niinpä päädyin sitten kättelemään erästä varsin korkea- arvoista poliitikkoa. Huh, toivotin hänet pokkana tervetulleeksi ja ryntäsin vessaan ennen kuin herätin enemmän huomiota. Pääsin livahtamaan paikalta pois huomaamatta ja vedin hermosavut nurkan takana naureskellen. Kaikkeen sitä tulee jouduttuakin - ja vain Laurin takia :D

Kävin hakemassa latten Stockan Robertsilta ja painelin himaan. Metroajelu, leffakuvaukset, Lauri Tähkän keikka ja poliitikon vastaanottaminen - ja kaikki tämä tapahtui ennen puoltapäivää, huh! Loppupäivän pysyin himassa lepäilemässä ja hyvä niin, sillä niin vauhdikkaan päivän aloituksen jälkeen olisin voinut päätyä vielä vaikka minne jos olisin lähtenyt liikenteeseen ;)

Tiistaina 26.10. kävin taas moikkaamassa Peteä (Peter Franzen) ja tällä kertaa paikkana oli Kampin Suomalainen Kirjakauppa. Paikalla oli myös Harjunpää ja Pahan Pappi- leffan tuottaja Ilkka Matila. Ikke ei päässyt mukaani koska oli iltavuorossa duunissa. Kuuntelin haastattelun ja sen lopussa Tarja (Tarya) ilmestyi paikalle. Kävimme Peten ja Ilkka Matilan juttusilla, oli mukavaa rupatella taas pitkästä aikaa :)



Viimeksi sain palautetta kun otin Petestä kuvan ilman Manua, joten nyt korjasin virheeni :D


Kävin Tarjan kanssa kahvilla Wäinölässä ja kirjoitimme samalla pari korttia. Kukakohan on se onnellinen, joka saa Tarjalta kortin Peten ja mun nimmareilla varustettuina? ;) Tarja sai mut houkuteltua parille geokätkölle ja helposti addiktoituvana tyyppinä pelkään nyt jääväni kätköilyynkin koukkuun. Se sopisi kyllä hyvin reittien kävelemiseen, mutta mun pitäisi hommata sitä varten joitain varusteita. Saas nähdä kuinka mamman käy :D

Loppuviikon tapahtumista kerron myöhemmin...




3 kommenttia:

  1. No on sulla ollut taas menoa ja meininkiä ja mihin aikaan! Uskomatonta!!! Puoleen päivään menessä tollaset tapahtumat! Wautsi! ja tuo Pete... onneks mulla on sen nimmarit, kiitos sinulle! Yksi serkkuni keräilee nimmareita ja hän oli ollut Janne Tulkin keikalla ja kun tietää minun diggailevan Jannea, niin sain hienon omistuskirjoituksella ja nimmarilla varustetun Jannen uuden kortin postitse :)

    Mä kyl hesassa ajelen metrolla, kun se on niin näpsä ja nopea, joskus kyl hirvittää vähän siellä tunneleissa ja taisin nousta tuossa samaisessa mainitsemassasi hississä...

    VastaaPoista
  2. Mää en ymmärrä tosta geokätköilystä yhtään mitään, mutta ei se varmaan haittaa. Mulla on ollut tuo Kirjavaras-kirja varmaan yli vuoden, mutta en ole jaksanut vielä lukea.

    VastaaPoista
  3. Ei oo päivitetty pitkään aikaan :'(

    VastaaPoista