lauantai 23. lokakuuta 2010

Eilen kävin moikkaamassa pikkuserkkuani Pasilassa ja sinne mennessäni bongasin erikoisen metron värityksen saaneen ratikan.


Oli kiva nähdä pikkuserkkuani pitkästä aikaa :)

Illalla käväisin Ikken kanssa keskustassa. Mun piti täytttää yksi hakemus ja halusin saada sen heti postiin. Pääpostin ja Hakaniemen postin laatikot tyhjennetään vielä perjantaisinkin klo.21.00 ja lähiseudulle menevän postin luvataan olevan maanantaina perillä. Olisin toki ehtinyt viedä kuoren laatikkoon myöhemminkin, sillä samat laatikot tyhjennetään myös sunnuntai- iltaisin, mutta halusin saada sen heti matkaan. Saas muuten nähdä minkälaisia Itellan ensi vuodeksi suunnittelemat uudistukset ovat käytännössä... Ikke käväisi S- Marketissa sillä aikaa kun mä täytin hakemustani Kaisaniemen Robertsissa latten äärellä. Ikke oli taas ihana ja osti mulle iltateen kaveriksi maistuvaisen muffinssin, namskis :)


En lue arkisin Hesaria ollenkaan, sillä Ikke vie sen aina mukanaan duuniin. Mulla jää siten varmaan paljon mielenkiintoisia tapahtumia väliin. Tänään satuin aamulla selailemaan lehteä ja huomasin ilmoituksen Akateemisessa Kirjakaupassa synttäreiden kunniaksi vierailevista kirjailijoista ja taiteilijoista. Ilmoitin Ikkelle, että lähtisimme pian Akateemisen katsomaan legendaarisen näyttelijän Esko Salmisen haastattelua. Ratikan aikataulut mättivät taas, mutta ehdimme kuitenkin Akateemiseen pari minuuttia hastattelun alkamisen jälkeen. Olen aina pitänyt Esko Salmisesta ja voisin kuunnella hänen ääntään vaikka kuinka kauan. Hmmm, onkohan Salminen lukijana missään äänikirjassa?




Porukkaa oli kerääntynyt reilusti Akateemiseen kuuntelemaan taiteilija Salmisen haastattelua.


Haastattelijana oli Mirja Pyykkö.



Haastattelun jälkeen Esko Salminen jakoi nimmareita uuteen elämänkertakirjaansa. Mulla ei ollut kirjaa, eikä varaa ostaa sitä, mutta muistan kyllä laittaa sen joulupukin kirjeeseeni. Sain kuitenkin naurattaa herra Salmista, Akateemisen henkilökuntaa ja nimmareiden jonottajia, sillä otin kuvan Esko Salmisesta - ja Manu halusi tietysti mukaan kuvaan :D Kuvasta tuli aivan ihana <3


Sain tänään viimein päivitettyä lelumatkailijoideni blogitkin, huh! Siinä ei ollut edes kova homma, olen vaan saanut sitä aina siirrettyä "tärkeämpien hommien" takia. Mulla on myös uusi lelumatkailija ja se on hirvi nimeltä Tapio eli kavereiden kesken Tapsa. Tapsa sai heti buukkauksen ja lähtee ensi viikolla jenkkeihin :) Tapsakin tykkää lattesta :D


Huomenna meillä on postcrossing- miitti brunssin merkeissä klo.11.00 alkaen. Tavallisesti kirjoittaisin tässä vaiheessa jo hurjalla vauhdilla miittikortteja, mutta nyt ne jäävät multa taas valitettavasti kirjoittamatta, sillä fritsarit ovat lähes loppuneet ja pari merkkiä mun on pakko säästää hätätapauksia varten. No, toivottavasti toisilla on kortteja, joita voin sitten allekirjoittaa. Saamme miittiin vieraaksemme Hessun kaukaa Huittisista asti :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa :)



2 kommenttia:

  1. just luin alkuillasta tuon edellisen postauksen uudelleen ja sit täällä olikin jo uutta juttua ja kuvia ihanasta Eskosta ja tosi hyvä kuva tuo nauravainen kuva Manun kanssa! Määkin tahtoisin kuunnella sitä miestä :)

    VastaaPoista
  2. Mun piti vaan kommentoida, että kyllä mä yhä luen sun blogia, mutta olen tosi laiska kommentoimaan yhtään mitään.

    VastaaPoista