torstai 21. lokakuuta 2010

Löysäilyä

Eilen mulla oli mega- päänsärky, eikä muutenkaan huvittanut tehdä mitään järkevää. Ulkona satoi koko päivän ja oli niin pimeää, että ilman valoja ei sisällä nähnyt mitään. Päätin viettää hyvin ansaitun löysäilypäivän :) Ensin katselin digiboxilta pari TV- sarjaa ja yhden hömppäleffan. Aina parvekkeella röökillä käydessäni katselin kun vastapäistä taloa purettiin muoveista. Se talo on ollut keväästä asti paketissa ulkosivuremontin takia ja helteellä kävi kyllä sääliksi talon asukkaita, joiden ainoat ikkunat olivat muovin sisällä ja rakennustöiden aiheuttaman pölyn takia ei edes ikkunoita voinut pitää auki. No, nyt heidän piinansa on vihdoin päättynyt ja pussitus on poistettu. Mulle tuli rakennustelineillä kiipeilevistä miehistä mieleen se lapsuudenaikainen elektroniikkapeli, oliko sen nimi Donkey Kong tai jotain sinne päin. Mulla ei koskaan ollut itselläni sitä peliä, mutta kavereiden ja serkkujeni peliä tuli naputeltua melko ahkerasti.



Iltapäivällä oli aika tehdä mukillinen lattea. Tässä on iki-ihana keittimeni, jota ilman en enää osaisi olla. Keitin on Lidlistä (49,90€) ja sain sen Ikkeltä viime jouluna lahjaksi.


Käytän nykyään Illyn espressonappeja. Nappien kanssa ei tule ongelmaa kahvinporoista ja annostus on aina sopiva. Pitäsisi joskus kokeilla niitä tummempiakin nappeja...



Olen kokeillut muidenkin firmojen nappeja, mutta toistaiseksi Illy on ollut paras. Espressossa on tarpeeksi potkua, eikä se ole kitkerää niin kuin erään firman napeista tehty.



Maitona käytän rasvatonta maitoa, sillä se tuo mielestäni espresson makua erilailla esille kuin tavallinen kevytmaito. Maitoasioista voi tietysti kiistellä, sillä makuja on monia...


Viimeistelen juomani tilkalla kookossiirappia...


...ja namskis - latteni on valmis :)


Lattea nautiskellessani luin kirjaa, joka oli ihkaensimmäinem omalla Stadin kirjastokortillani lainaamani :) Jep, olen asunut täällä 23 vuotta ja vasta vähän aikaa sitten sain hommattua itselleni kirjastokortin. No, se olikin sitten menoa, sillä löysin kirjastot uudelleen nuoruusvuosieni jälkeen ja muistin miksi ne ovat niin miellyttäviä paikkoja. Tästäkin on kiittäminen Pauli Jokisen kirjaa, mutta palaan tarkemmin siihen myöhemmin. Mulla oli viimeiset sivut menossa Janet Evanovichin ekasta kirjasta, enkä voinut enää laskea kirjaa kädestäni ennen kuin sain sen loppuun...


Posti tuli sopivasti juuri kun laskin luetun kirjan käsistäni. Sain ihania kortteja :) Kiitos Heidi (Dollart) hauskasta Skotlannin kortista!


Kiitos Tuire (Peramuru) kivasta Stenvallin ankasta!


 Murun kortissa oli upea omakuvapostimerkki :) Kiitos! Niin ja kiitos myös kahdesta tänään tulleesta kortista Muru :) Mä en ole taas lähetellyt kortteja aikoihin ja omatunto kolkuttelee...


Eilen illalla vaihdoin laukkua ja samalla muistin etten vieläkään ollut kuvannut laukkuni sisältöä. No, tuumasta toimeen. Tässä on laukkuni sisältö minimissään.


Mukanani kulkee aina kirja ja kalenteri.


Laastareita pitää aina olla kaiken varalta mukana, samoin useampia kyniä. Kenkälusikka on laukussani siltä varalta, että joudun esim. lekurissa riisumaan bootsini. Manu kuuluu tietysti kalustoon ja tällä kertaa mulla oli mukanani Manulle jopa varapaita :) Peilikin roikkuu mukana, mutta harvemmin sitä tulee käytettyä.


Mentoksia täytyy olla aina mukana, samoin suklaata. Kampa kuuluu samaan sarjaan peilin kanssa eli on tosi harvoin käytössä. Huulirasvana on tällä kertaa kirsikan makuinen Hello Kitty- rasva Seppälästä :) Aurinkolaseille mulla pitäisi olla kotelo, sillä parit lasit olen onnistunut jo kassin pohjalla naarmuttamaan.


Lääkkeet, vara- akut kameraan ja varasytkärit kuuluvat tietysti mukana kannettaviin kamoihin. Manu- rintamerkki oli unohtunut kassin taskuun ja siirsin sen sujuvasti toiseen kassiin, sillä koskaan ei voi tietää koska sille tulee käyttöä.


Välttämättömiin tarvikkeisiin kuuluu myös iPodini. Siinä on tällä hetkellä ladattuna pari äänikirjaa lukuisten Lauri Tähkän ja Elonkerjuun levyjen lisäksi. Äänikirjat ovat mukavia esim. kolmen tunnin tiputuksen aikana :) No, löytyy sieltä tietysti muutakin musiikkia kuin LTEK:n,valitsen aina fiilispohjalta kuunneltavat musat ja paljon erilaisia artisteja sekä musiikkityylejä löytyy, ei kuitenkaan jazzia ;) Olen muuten pariin kertaan saanut hieman katseita osakseni kun olen raapustellut tärkeitä asioita kalenteeriin tuolla Hello Kitty- kynälläni :D Se vaan osuu yleensä helpoiten käteen kassin pohjalta.


Lisää sulaata, pieni punainen osoitekirjani ja nenäliinoja. Olen ihan hukassa kun olen tod.näk kadottanut jonnekin suuren osoitekansioni - siinä oli satojen crossareiden osoitteet. Toivon kuitenkin, että olen onnistunut laittamaan sen täällä himassa jonnekin talteen ja se tulee jonain päivänä esille kun etsin jotain muuta yhtä tärkeää...


Lompakko ja kotelo kaikille mahdollisille korteille, jotka eivät mahdu lompakon korttitaskuihin. Tuo korttikotelo on muuten tosi kätevä, oikeastaan tarvitsisin kohta jo toisenkin sellaisen.


Kun olen menossa kuvauksiin niin laukussani on myös meikkipussi ja pussukka koruvaihtoehtoja varten.


Jos olen matkalla miittiin niin miittikirja pitää ottaa ehdottomasti mukaan.


Postimerkkejä mulla on aina kalenterini välissä ja siellä on myös hyödyllisiä alennuskuponkeja. Kamera on aina myös mukanani ja se ei kuulu ihan pienimpiin pokkareihin, joten sekin vaatii oman tilansa. Näiden kaikkien välttämättömien tavaroiden lisäksi laukustani löytyy usein myös vino pino kuitteja, Metro- lehti, hanskat, sateenvarjo, lelumatkailijoita, vesipullo ja avaamaton röökiaski vara-askina. Avaimet, kännykän ja matkakortin pidän yleensä takin taskussa... Vieläkö joku ihmettelee miksi mulla on aina niin suuria laukkuja? :D

Tänään kävin kirjastossa ja sain saaliikseni kolme seuraavaa osaa Janet Evanovichin Stephanie Plum- sarjasta sekä seuraavan lukemattoman osan Komisaario Koskisen seikkailusta Mansessa. Kävin myös passikuvassa ja olin varmaan yhtä tyytyväinen kuviini kuin yleensä kaikki ovat omiin passikuviinsa - multa puuttuu vain numerokyltti edestäni ja kuva olisi sopiva myös rikosrekisteriin...

Illalla katsoimme digiboxilta putkeen kolme osaa Greyn anatomiaa; on se vaan ihana ja niin koskettava sarja, *niisk*.

Nyt mun pitäisi taas olla jo nukkumassa, sillä aamulla on aikainen herätys, mutta taidanpa kuitenkin vielä lukea "pari" sivua Stephanien seuraavaa kirjaa :)


1 kommentti:

  1. Aktiivisena kirjastonkäyttäjänä on hienoa lukea että sinäkin olet löytänyt Stadista kirjaston ja joka hankkinut kirjastokortin!!! JEEE!

    VastaaPoista