tiistai 19. lokakuuta 2010

Lisää kuvauksia ja talven ensi merkkejä

Kiitos kommenteista Marjo ja Catti! On kiva tietää, että blogillani on vieläkin edes muutama lukija :)

Jatkan nyt viime viikon tapahtumista kertomista, ehkä joskus pääsen tässä vielä ajan tasalle. Yksi reittikin odottaa blogiini pääsyä ja niistä taidejutskista aion kertoa myös jossain vaiheessa...

Maanantaina 11.10. sain puhelun, jossa mut kutsuttiin yllättäen leffakuvauksiin heti seuraavaksi päiväksi, kivaa :) Käväisin iltapäivällä keskustassa ja ratikkapysäkillä ysiä venatessani huomasin steissin kellottornissa liikettä. Päätin odottaa seuraavaa ratikkaa ja ottaa kuvan tornista. Sieltä kurkisteli ulos useampikin ihminen ja lähes kaikki ottivat kuvia - varmaan mahtavat näkymät, sinne olisi kiva joskus päästä.


Viime viikko oli mulle kova paikka aikaisten aamuherätysten takia, sillä en todellakaan ole mikään aamuihminen. Tiistaina 12.10. mun piti olla jo klo.7.00 Manskulla tanssikoulun tiloissa reippaana ja valmiina kuvauksiin. Olin avustajana Elias Koskimiehen leffassa Likainen pommi. Leffa on musta komedia, jossa pannaan kaikki komesti överiksi. Se tulee ensi- iltaan vuoden kuluttua. Kuvauksissa oli hurjan hauskaa :D Me avustajat olimme työttömiä työkkärin kurssilla ja kurssin aihe oli mulle harvinaisen osuva.


Näyttelijöistä paikalla olivat mm. Tuomas Uusitalo ja Jenni "Kadonneet" Pääskysaari. Me avustajat pääsimme myös vähän näyttelemään ;) Kuvauksissa oli hyvä catering ja saimme mm. karjalanpiirakoita munavoilla sekä voileipiä. Kuvaukset olivat ohi klo.10.15 ja suuntasin Stockan Robertsille hakemaan aamulatten mukaani. Olin tosin ostanut ekan aamulatteni jo Steissiltä ennen kuvauksia, sillä halusin olla hereillä kuvauspaikalla - onneksi aseman Roberts aukeaa jo ennen seitsemää :)

Keskiviikkona 13.10. mulla meni koko päivän suunnitelmat uusiksi kun posti toi mulle ison kirjekuoren ja lähettäjänä oli Universal.


Kuoressa oli lyhyt, mutta ihana viesti.


Keskiviikko sujuikin sitten rattoisasti Lauri Tähkän ja Elonkerjuun Iholla- DVD:n parissa :) Ihana DVD <3 Iski vaan ihan kamala ikävä keikoille...


Tämä Teuvalla viime syksynä ottamani kuva pääsi DVD:lle.


Sain myös hauskan ankkakortin Markukselta. Kiitos Markus!!! Kahvia ja kumiankkoja samassa kortissa, aivan täydellinen kortti, mutta laitanko sen ankka- vai kahvikorttikokoelmaani?


Torstaina 14.10. mulla oli herätyskello huutamassa klo.5.00!!?! Huh! Helpottaisikohan aikaisia herätyksiä se jos hommaisin herätyskellon, jossa olisi hieman inhimillisempi herätysääni? Liian aikaista herätystä ehkä vielä kammottavampi juttu oli se, että mun piti meikata. Jouduin meikkaamaan itseni jo viikkoa aikaisemmin Helppo Elämä- sarjan kuvauksiin, joten nyt olen reilun viikon aikana meikannnut useammin kuin normaalisti vuodessa. Suurin osa meikeistäni on vuosia vanhoja, joten joudun jossain vaiheessa ostamaan niitäkin mikäli avustajan hommani jatkuvat. Olen jo pari kertaa katsellut meikkejä kaupoissa ja huomasin olevani ihan hukassa niiden kanssa. Apuva! Olisi pitänyt ilmoittautua Mimmin ja Pepin stailattavaksi Muotimessuille - voisivatkohan tytöt auttaa mua meikkien hommaamisessa?

No niin ja juttu jatkuu taas... Matkustin kolmella eri bussilla jonnekin "keskelle ei mitään" ja täytyy kyllä myöntää, että HSL:n reittiopas toimi loistavasti - mun ei tarvinnut missään venata paria minuuttia kauempaa. Olin paikalla jo klo.7.45 ja ehdin läheiselle pellolle kuvaamaan pakkasyön jälkeisiä maisemia. Valitettavasti siihen aikaan oli vielä hämärää, joten kuvista ei tullut kovin hyviä...







Meitä avustajia oli kuvauspaikalla parisenkymmentä ja olimme "yleisönä suositussa game- showssa". Oli hauskaa jutustella toisten avustajien kanssa ja mukana oli pari puolituttua jo aiemmin tapaamaani avustajaakin. Itse kuvauksissa oli taas huisin hauskaa :D Tällä kerralla kyse oli jo aiemmin sovitusta kuvauksesta samaan Likainen pommi- leffaan, jonka kuvauksissa olin tiistainakin. Kahdet leffakuvaukset viikossa olisi ihan sopiva tahti :) En ole koskaan oikein tykännyt Janne Katajasta, mutta jouduin muuttamaan mielipiteitäni Jannesta ihan toiseen suuntaan - mieshän on tosi mukava ja ennen kaikkea mielettömän ammattitaitoinen omassa duunissaan. Janne nauratti meitä avustajia ja leffatiimiä ihan urakalla :)

Likainen pommi kuuluu ehdottomasti leffoihin, joka on pakko mennä katsomaan - pitää vaan odottaa vielä vuosi sen ensi- iltaa...

Kuvaukset kestivät pari tuntia ja niiden jälkeen onnistuin pääsemään himaan yhdellä dösällä ja ratikalla.

Torstai- iltana hemmottelimme itseämme Ikken kanssa paistamalla toffeepullia, NAMSKIS!



Mentalist töllöstä, iso mukillinen lattea ja lämpimät toffeepullat ovaat toimiva yhdistelmä :)

Perjantaina mulla oli taas aikainen herätys ja aika hammaslääkärille klo.8.00, autsh! Onneksi käyntini oli pikainen ja mulle ei tehty siellä mitään :)

Yöllä oli tullut muutama lumihiutale ja aamullakin oli vielä tautisen kylmä. Käväisin nappaamassa pari kuvaa Tokoinrannassa, sillä harvemmin olen siellä liikkeellä noin aikaisin. Löysin jopa syksyn ensimmäiset jäätyneet vesilätäköt.







Pyörätie tandempyörille?


Lunta ja jäätä auton katolla sekä bensatankin korkissa, talvi on tulossa.




Perjantaina mulla oli taas tiputusreissu Auroraan. Torkahdin sohvalle hammaslääkärireissun jälkeen ja meinasin nukkua pommiin. Onneksi Aurora on niin lähellä, että ehdin sinne ajoissa kun pistin hösseliksi. Iltapäivällä satoi lunta, mutta se lakkasi heti kun pääsin Auroran parvekkeelle kamerani kanssa. Sain kuitenkin ikuistettua pari hiutaletta maassa.


Tässä pari kuvaa, jotka otin myös parvekkeelta.



Olin yksin röökillä partsilla, joten päätin kerrankin ikuistaa myös tiputusjutskani.



Perjantaina oli Pukeudu Pinkkiin- päivä ja tietysti mulla oli teemaan sopivat värit; kirkas pinkki ja fuksia kuuluvat lempivärihini :)


Tiputuksen jälkeen jäin vielä Auroran porttien sisäpuolelle kuvaamaan syksyn värejä.











Odottelin Ikkeä ja päätin hemmotella itseäni lattella. Ajelin Töölöntorin Café Pickniciin ja näin listalla HerkkuToffeeKahvin. Tilaukseni meni hieman puihin ja ensin pyysin HerkkuToffeeKaffin ja kun yritin uudestaan niin sain tilattua HerkkuTohveeKaffin - ihan liian vaikeita tilattavia listalla :) No, viimein sain kuitenkin kahvini ja se oli todella herkullinen. Tiputuksen ja kaikenlaisten lääketieteellisten toimenpiteiden jälkeen on kuulema aina tärkeää hemmotella itseään ja sehän sopii mulle :)




Treffasin Ikken ratikassa ja ajelimme kasilla Marian sairaalan viereen ja kävelimme eläinlääkärille. Late saa syödä vain erikoisruokia ja niitä taas saa ainoastaan eläinlääkäriasemilta. Ikke teki ostoksia ja mä kävin sillä aikaa odotushuoneen vessassa. Mun oli kaivettava siellä kamera esille ja otettava kuva ihanasta vessapaperitelineestä :D


Illalla kävimme kauppailemassa Itiksen Prismassa tuplabonuspäivillä ja ostin sieltä pari luomiväriä, ripsivärin ja kaikkein tärkeimmän eli Lauri Tähkän ja Elonkerjuun Iholla-CD:n. CD piti laittaa heti autossa soimaan ja jo kolmannen kappaleen aikana herkistyin nyyhkimään keikkaikävääni, *SNIIF*. Upea levy ja hienosti toteutettu. On ihan hyvä etten saa enää ajaa autoa, sillä tätä levyä kuunnellessani en kyllä muistaisi keskittyä muuhun liikenteeseen ollenkaan...


Lauantaina 16.10. käväisimme keskustassa ja huomasin pulujen vallanneen Vanhan Ylioppilastalon. Niillä oli varmaankin kokoontumisajot tai miitti siellä, sillä joka puolella näkyi puluja.






Oli kylmä päivä ja pulut olivat pörhöttäneet höyhenensä ja sulkansa pitääkseen itsensä lämpiminä. Mun lisäkseni moni muukin pysähtyi kuvaamaan puluparvea.

Fillarien raatoja alkaa näkyä valitettavan usein. Mitähän tällekin reppanalle on tapahtunut?



Kotimatkalla sain napattua vielä pari luontokuvaa.



Tämä kuva on Soul Kitchenin ikkunoissa olevista kuvista kaikkein hillittömin :)


Sunnuntaina 17.10. ajelimme Ikken kanssa ratikalla keskustaan ja mun piti tietysti heti ekaksi saada latte. Pitkästä aikaa muistin ottaa myös lelumatkailijavieraani mukaan kaupungille. Mun pitäsi päivittää niittenkin blogeja ja lähettää pari niistä maailmalle.


Hyppäsimme Stockan kulmalta ratikkaan ja se sattuikin olemaan vanha ja kaunis ratikka, jossa oli kaikille matkustajille omat sievät pienet pöydät.



Kävimme tutustumassa Vuoden 20101 Luontokuvanäyttelyyn Finlandia- talolla. Voi vihveli, kuinka upeita teoksia siellä oli. Rakastuin palavasti kahteen Benjamin Pöntisen latokuvaan ja mieluusti ottaisin ne ja pari muutakin näyttelykuvaa omalle seinälleni. Pieni pettymys oli se ettei näyttelyssä ollut lainkaan myynnissä postikortteja. Olisin varmaan hamstrannut niitä urakalla jos ne olisivat olleet noista luontokuvista tehtyjä.




Tuohon hirvikuvaan tuli hieman urbaania lisämakua Manskun katumaiseman heijastumista.


Kehtasin kaivaa oman pienen kamerani kassista vasta Finlandia- talon ulkopuolella; näyttelyssä oli myynnissä toinen toistaan hienompia kameroita. Tässä taas pari aurinkoista syyskuvaa. Ekat kuvat ovat Finlandia- talon kukkaistutuksista.






Nyt on jossain Tuhkimo vailla kenkäänsä - ja prinssiään :)


Eilen 18.10. kävin poistattamassa pari isoa luomea selästäni Kallion Terveysasemalla. Nyt mulla risteilee tikkejä selässä ympäriinsä ja hieman kiristää. En ottanut kuvia poistetuista luomistani, vaikka sainkin itse viedä purkin labraan. En paljasta sentään ihan kaikkea täällä, enkä edes kuvaa ihan kaikkea :D


Suuren leikkauksen jälkeen hemmottelin itseäni lattella ja kiertelin keskustassa mm. hovivaattureideni Henkan ja Maukan sekä Lindexin alennusmyyntirekkejä katsastamassa. Mun täytyy olla tarkkana alennusmyyntien kanssa, sillä kaapistani löytyy edelleen vain pari kuvauksiin soveltuvaa paitaa ja alesta voi joskus tehdä hyviä löytöjä. Mussa on myös hieman harakkaa, sillä tykkään kaikesta kiiltävästä. Korut ovat laukkujen ohella suuri intohimoni ja onneksi voin pitää rihkamakoruja myös korvissani. Glitterissä oli kausiale- telineessä koruja hintaan 2,50 euroa ja löysin kahdet ihanat korvikset :)


Jiihaa, olen pitkästä aikaa ajan tasalla blogissani omissa jutuissani :) Tällä viikolla mulla ei ole mitään erityisohjelmaa, eikä yhtään kuvauksiakaan. Yritän saada vähän rästihommia tehtyä ja toiveissa siintelee myös reitille pääsy.

Nyt lähden apteekkiin hakemaan sidetarvikkeita haavaani varten ja samalla saan ehkä pari taideteostakin kuvattua.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille :)



1 kommentti:

  1. No on siellä ollut aikaista sutinaa! Ja monenmoista menoa ja touhua! ja monta hyvää lattea, niistä mää olen kyllä kade :)
    Nuo leffakuvaukset on sulle kyllä ihan nappijuttu!

    VastaaPoista